Hrvatske vode
 

Kvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodama

Hrvoje je svoju avanturu nastavio po Kvarneru i Istri. U četvrtak, 12. studenog 2015. održane su prezentacije edukativnih slikovnica Hrvatskih voda u dvije osnovne škole u Rijeci u OŠ „Srdoči“ i OŠ „Vladimir Gortan“. Nakon Kvarnera, Hrvoje se uputio put Istre gdje je sljedeći dan obišao još dvije osnovne škole u Rovinju OŠ „Vladimira Nazora“ i OŠ „Rivarela“ u Novigradu.

U Osnovnoj školi Srdoči dočekale su nas učiteljice Debora Babić Ružić, Tatjana Pučić i Đurđica Trbović sa 67 učenika četvrtih razreda. Zainteresirana dječja lica pozorno su slušala priču o Hrvojevim avanturama u slikovnicama „Život uz rijeku - Poplave“ i „Voda izvor života – Zaštita voda“. Učenicima su se jako svidjele Hrvojeve avanture, a najviše ih je zabrinulo onečišćenje voda, stoga su željeli znati više o tome kako izgledaju uređaji za pročišćavanje voda te koja je razlika između vodovoda i kanalizacije. Svi su znali da u nevolji treba nazvati dežurne službe na broj 112 kako bi se sanirala onečišćenja. Pametne glavice zaključile su kako moramo čuvati vode i štedjeti ih. Zanimljive su bile izjave pojedinih učenika kako je čista voda važna za život biljaka i da je svaka kap život. Oduševile su ih obje slikovnice, a oduševljenju nije bilo kraja kad su saznali da će na poklon dobiti obje slikovnice. Za kraj smo dobili glasan pljesak za dobru prezentaciju i zadovoljno s Hrvojem krenuli do iduće škole.

U prekrasno uređenoj OŠ „Vladimir Gortan“, čiji su hodnici prepuni dječjih umjetničkih radova, dočekala nas je ravnateljica Ana Biočić, učiteljice Ana Cvitak i Aleksandra Novaković te 43 učenika 3b i 4c razreda, koji su s nestrpljenjem čekali početak prezentacije. Prije samog početka prezentacije, učenici su s nama podijelili svoja već postojeća znanja o vodama. Jako im se svidjela maskota Hrvoje. Nama je uvijek zanimljivo čuti komentare o porijeklu Hrvojevog imena pa je tako jedna djevojčica simpatično komentirala kako je Hrvoje dobio ime po njenom stricu. S veseljem su iznosili svoja iskustva, aktivno sudjelovali u razgovoru i raspravi, ručice su stalno bile u zraku, svatko je pokušavao iznijeti svoje iskustvo ili postaviti pitanje. Posebno zabavan bio im je dio o korištenju voda u svakodnevnom životu: što sve prlja vodu u svakodnevnom životu, kako možemo štedjeti vodu, koliko vode trebamo popiti dnevno, je li bolje zalijevati cvijeće vodom iz pipe ili kišnicom, je li bolje tuširati se ili kupati u kadi i sl. Zanimljivi su bili komentari poput onih da je voda izvor života i da vodu moramo čuvati, a otpadne vode pročišćavati. Jedan dječak zaključio je kako Dunav povezuje cijeli svijet i sve što bacimo u Dunav, otići će dalje do mora i onečišćenje će se proširiti, zbog čega moramo paziti kako se ponašamo prema vodi i prirodi. Učenici su na poklon dobili obje slikovnice, a izrazi lica bili su puni sreće i oduševljenja.

U mirno i pospano jutro dočekala su nas budna i vesela dječica iz prekrasne OŠ „Vladimira Nazora“ u Rovinju, zajedno s ravnateljicom Suzanom Poropat-Božac i učiteljicama Višnjom Bubić Crnković, Sanjom Đunisić i Dolores Jašarević. Pedesetak učenika pažljivo je slušalo o avanturama koje je Hrvoje proživio susrećući se s poplavama i onečišćenjima. S obzirom na to da su dan ranije imali priliku pogledati zanimljivu multimedijalnu predstavu Hrvatskih voda „Voda je život“, imali su priliku upoznati Hrvoja, a već postojeća znanja samo su nadopunili novima. Jedan dječak je pametno i zabrinuto zaključio da mi sami sebe uništavamo uništavajući i zagađujući vode. Ovakvi komentari nas čine posebno zadovoljnima jer znamo da iz Hrvojevih zgoda i nezgoda dječica uspiju puno naučiti i obogatiti svoju svijest brigom o vodama i prirodi. Svi su htjeli čuti više o tome kako mogu sami zaštititi vode od raznih onečišćenja. Ono što ih je posebno oduševilo bili su zadaci na kraju slikovnice, posebno kad su saznali da će svatko za uspomenu dobiti slikovnice samo za sebe u kojima će imat priliku sami riješiti zadatke.

Posljednja škola koju smo posjetili s Hrvojem u ovoj morskoj avanturi bila je OŠ „Rivarela“ u Novigradu. U velikoj prekrasno oslikanoj dvorani dočekalo nas je 55 učenika trećih i četvrtih razreda, zajedno s knjižničarkom Tijanom Mikolić Colić i tri učiteljice. Mlađi učenici bili su nestrpljivi s nama podijeliti svoja iskustva oko korištenja voda pa smo s njima malo popričali i prije nego su došli učenici četvrtih razreda i prije nego je počela sama prezentacija. Prezentacija se svidjela svima, svi su začuđeno gledali u Hrvoja i slušali priče o njegovim avanturama. Ručice su stalno bile podignute, usta su bila otvorena u izraz čuđenja i oduševljenja, pozorno su pratili i dijelili svoja iskustva s nama. Zaključili su kako bez vode ne bi bilo života, kako bi voda potamnila i ne bi izgledala lijepo kada ne bi bilo pročišćavanja te kako je najvažnije da čuvamo vodu. Savjeti Hrvoja podsjetili su učenike na potrebu usvajanja dobrih navika u svakodnevnom životu. Druženje smo završili podjelom slikovnica koju su učenici s oduševljenjem pregledavali i zadovoljno se slikali s njima i Hrvojem za kraj.

Posjetom Kvarneru i Istri Hrvoje je završio svoju morsku avanturu. Zahvaljujemo svim ravnateljima, učiteljima i učenicima na edukativnom druženju i suradnji i nadamo se da će ovakvih druženja, koja su pravo osvježenje, biti još mnogo u budućnosti. U izradi je nova slikovnica o kornjači Hrvoju te se nadamo ponovnom susretu u nastavku priče.

Galerija

Kvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodamaKvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodamaKvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodamaKvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodamaKvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodamaKvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodamaKvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodamaKvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodamaKvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodamaKvarner i Istra u druženju s Hrvatskim vodama