Dječji kutak

/sites/default/files/heroimages/upravljanjevodama.png

Povodom Svjetskog dana Sunca, 3. svibnja, održana je terenska edukativna radionica za učenike OŠ Zvonimira Franka iz Kutine uz obilazak akumulaije Pakre i predavanje u dvorištu OŠ Banova Jaruga, koja ove godine obilježava 130 godina svoga postojanja.

U jutarnjim satima zadnjeg dana u tjednu, u dvorište OŠ Banova Jaruga stigli su učenici od 5. do 8. razreda OŠ Zvonimira Franka iz Kutine s nastavnicama Melitom Lenička, Irenom Tošić i Zvjezdanom Mihalke, spremni obilježiti Svjetski dan Sunca. Nije neobično kako su izabrali baš prijateljsku školu za ovaj projektni dan s temom klimatskih promjena, jer su njezino lijepo uređeno dvorište i blizina akumulacije Pakre, popularno zvane i Banovljansko jezero, bili odlične lokacije za prikaz važnosti voda i prirode u prilagodbi na ove promjene i sve uočljivije posljedice ekstremnih vremenskih prilika. Iako su klupice bile okupane kapljicama ranojutarnje kiše i Sunce se sakrilo iza oblaka, učenici su se okupili oko velikog stola u lijepo uređenom dvorištu škole gdje je održana edukativna radionica Hrvatskih voda s temom klimatskih promjena i zaštite voda.

Uvodno je djelatnica Hrvatskih voda Marija Vizner porazgovarala s učenicima o lokaciji u čijoj blizini je akumulacija Pakra, koja je značajna za proizvodni pogon Petrokemije d.d. koja i upravlja akumulacijom u suradnji s Hrvatskim vodama, jer akumulacija ima važnu ulogu i u obrani od poplava. Poplave su sve učestalije, što su potvrđivali učenici iz vlastitog iskustva - urbanim poplavama u Kutini, pa je to bio dobar uvod za priču o klimatskim promjenama, stakleničkim plinovima, globalnom zagrijavanju planeta, otapanju ledenjaka i podizanju razine mora, sušnim i kišnim razdobljima, zakiseljavanju oceana i kiselim kišama. Pojava kiselih kiša uslijed otapanja štetnih ispušnih plinova u atmosferi, remeti prirodnu ravnotežu eko sustava, pa čak i nestanak biljaka i životinja, o čemu svjedoče uništene šume te velik broj zakiseljenih jezera u skandinavskim zemljama do te mjere da su neka od njih u potpunosti izgubila ribu. Poznavanjem kakvoće voda, uzorkovanjem i analizama pojedinih parametara, kao i pronalaženjem pojedinih vrsta indikatora u vodi (biljnih ili životinjskih), možemo saznati je li došlo do poremećaja ravnoteže, odnosno onečišćenja voda.

06.05.2024.

Zadnja prezentacija u mjesecu travnju, u kojem je obilježen i Dan planeta Zemlja, održana je za učenike četvrtih razreda u OŠ Ante Kovačića u Zagrebu, koja je svojim zanimljivim prikazom pokusa s vodom, kviza znanja i pričom iz Hrvojeve barice, zainteresirala mališane koji su podignutim rukama u zraku pokazali velik interes za temu – očuvanju voda.

U jutarnjim satima u utorak, 30. travnja, u osnovnoj školi u zagrebačkom naselju Špansko, za preko 40 učenika održana je edukativna radionica s temom očuvanja voda uz koje je prikazano nekoliko pokusa o svojstvima vode, koji su bili posebno zanimljivi učenicima 4b i 4.c razreda s učiteljicama Marinom Milković i Jovankom Lovrić. Već na samom početku iznenadili smo se kako je nekoliko djece prepoznalo maskotu Hrvoja. Ispostavilo se kako su ga upoznali na prezentaciji Hrvatskih voda kada su bili još u vrtiću i kada im je Hrvoje ispričao priču o poplavama. Od tada je prošlo podosta vremena i puno novih avantura Hrvoja, pa su spremno dalje čekali nove priče iz Hrvojeve barice.

Prije početka priče, upoznali smo se s vodom, tom čudnovatom tekućinom koja posjeduje neka posebna svojstva, opirući se zakonima koje je osmislio čovjek. Tako smo na početku doznali da voda ima nekoliko različitih stanja: tekuće, pilinovito i čvrsto, te smo ih povezali s prirodnim pojavama. Zaključili smo da zahvaljujući anomaliji vode, led pliva na površini, štiteći tako život ispod sebe u dubinama mora, rijeka i jezera, a shvatili smo i zašto se to događa. Uhvatili smo paru na ogledalcu i pisali po njemu, a odgonetnuli smo i što su magla i inje te kako nastaju. O kruženju vode u prirodi djeca su učila na nastavi, pa je bilo lako ponoviti cijeli ciklus vode na prikazu u prezentaciji.

Površinska napetost iznenadila je mališane, kada je učenik svojim prstom s kapi deterdženta dotaknuo površinu vode na kojoj je plutao biber u prahu, koji se odmah strelovito povukao uz rub posude, mameći iznenađene uzdahe djece. Plutajuće jaje u čaši slane vode izgledalo je neobično zanimljivo u odnosu na ono koje je potonulo u običnoj vodi, ali nas je podsjetilo kako je lakše plivati u moru negu u bazenu. Naravno, Mrtvo more je odmah zaslužilo posebnu pažnju, kada su saznali da je moguće čitati knjigu plutajući na površini mora, zahvaljujući njegovoj gustoći (slanosti). Jedan je učenik čak znao i postotak/promile slanosti Mrtvoga mora

03.05.2024.

Na poziv koordinatorice eko projekta "Zeleni tjedan", nastavnice Sandre Halt – Ćuže, Hrvoje je posjetio OŠ „Dobriše Cesarića“ u Požegi, gdje je održana radionica za učenike trećih do osmih razreda povodom obilježavanja uspješnih 10 godina provedbe školskog projekta.

U ponedjeljak, 29. travnja, u knjižnici OŠ „Dobriše Cesarića“ u Požegi održana je program za tridesetak učenika u okviru kojega je prezentiran desetogodišnji projekt škole koji je 2014. godine započeo pod nazivom „Zeleni tjedan“, a u nastavku su učenici zaigrali eko-kviz te sudjelovali u radionici Hrvatskih voda kojoj su se priključili i drugi učenici trećih razreda. Hrvoje je doznao kako su učenici škole sudjelovali u brojnim akcijama u posljednjih deset godina kroz projekte: Go Green (2014./2015.), Reuse, reduce, recycle (2015./2016.), Put vode (2016./2017.), Vremenska kapsula (2017./2018.), Zeleni tjedan kroz razrede (2018./2019.), Zelena slikovnica (2019./2020.), LORA Put plastike (2020./2021.), Our Footprints on Nature – eTwinning (2021./2022.), Čišćenje Orljave, razni razredni projekti (2022./2023.) i ovogodišnji projekt EKO izložba (2023./2024.) koja je otvorena u Gradskoj knjižnici Požega. Prisjetili smo se kako su u okviru projekta provedene brojne ekološke aktivnosti i podprojekti, u kojima su sudjelovale i Hrvatske vode 2016. godine (Put vode), s radionicom o temama očuvanja voda. Potom su učenici kroz interaktivni kviz provjerili svoje znanje o projektima, a ponajboljima su pripale nagrade i priznanja

02.05.2024.

Povodom međunarodnog Dana planeta Zemlje, 22. travnja, na Geotehničkom fakultetu u Varaždinu je održana radionica za učenike nižih razreda VI. Osnovne škole Varaždin u organizaciji Hrvatskih voda, Geotehničkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatskog hidrološkog društva.

U kasnim jutarnjim satima, na sam „rođendan“ planeta Zemlje, u predvorje Geotehničkog fakulteta iz obližnje VI. Osnovne škole Varaždin pristigli su učenici razredne nastave u pratnji njihovih učiteljica, znatiželjno promatrajući „velike“ učenike i profesore koji su ih zajedno s predstavnicima Hrvatskih voda dočekali s pripremljenim zabavnim radionicama posvećenim poplavama, kao posljedici klimatskih promjena koje predstavljaju jednu od najvećih prijetnja za Zemlju i čovječanstvo. Gotovo stotinjak učenika udobno se smjestilo u velikoj predavaonici, amfiteatru, oduševljeno i s čuđenjem promatrajući veliku dvoranu, u kojoj je priređen prvi dio radionioce.

Na početku je sve prisutne pozdravio dekan fakulteta izv. prof. dr. sc. Hrvoje Meaški, zaželjevši svima dobru zabavu na edukativnim radionicama povodom proslave Dana planeta Zemlje, kojega ćemo očuvati podizanjem svijesti i znanja o ulozi i utjecaju čovjeka na okoliš i vode. Nakon kratkog edukativnog filma o poplavama, predstavnica Hrvatskih voda, Marija Vizner je održala prezentaciju slikovnice projekta VEPAR pod nazivom „Da nas rijeke ne poplave, smanjimo rizik od poplave“ tijekom koje su se učenici upoznali s riječnom kornjačom Hrvojem i njegovom avanturom u edukaciji mališana o temi poplava. Bilo je i smijeha, puno podignutih ruku i točnih odgovora, a pametne glavice ponudile su i neka rješenja za smanjenje poplava, kojih se većina odraslih ne bi sjetila. Gotovo da su zaslužili Oskara, baš kako se zvala i jedna pametna glavica koja je zaslužila i pljesak cijele dvorane. Uvodnim tematskim sadržajima učenici su bili pripremljeni na zabavne radionice koje su se odvijale u zasebnim prostorijama fakulteta za četiri grupe, odnosno razreda. Svoje stečeno znanje učenici prve skupine su mogli provjeriti u novouređenom STEM centru fakulteta na računalima uz igricu naziva „Kako se štitimo od poplava – nauči i zaigraj!“ koju su u okviru projekta FRISCO izradile Hrvatske vode.

24.04.2024.

U ponedjeljak, 15. travnja, u jutarnjim satima održana je prezentacija „Hrvojeve zgode u zaštiti vode!“ za najstariju skupinu djece „Ribice“ Dječjeg vrtića Špansko – Područni objekt, Hrnetićka 1, u Zagrebu, čime se nastavlja ovogodišnji ciklus edukacije djece vrtića i škola diljem Hrvatske u okviru dječjeg programa Hrvatskih voda.

Tridesetak djece najstarije skupine „Ribice“ udobno se smjestilo na pripremljene strunjače u maloj dvorani DV Špansko s odgojiteljicama Boženom Ovčar i Kristinom Frbežar, njegovateljicom Teom Hmelina i pedagogicom Helenom Burić. Napetu priču o avanturi Hrvoja ispričala im je Marija Vizner iz Hrvatskih voda, o kojima su djeca ponešto čula i prisjetila se kakve sve vode u prirodi čuva ova institucija.

Avantura  je započela onečišćenjem barice u čijem spašavanju je sudjelovao Hrvoje, pozvavši broj 112 na kojem su dežurne službe poslale stručnjake za sanaciju onečišćenja. Sugerirali su mališani da se radi o „smetlarima“, ali to smo brzo razriješili slikama uniformiranih i stručnih ljudi koji znaju kako se voda može očistiti. Saznali smo i da onečišćena voda dolazi kanalizacijom do uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, koji se u Zagrebu nalazi nedaleko Domovinskog mosta na lijevoj obali rijeke Save. Ovo je bio koristan podatak i odgojiteljicama koje su se zaiteresirale za obilazak uređaja s djecom. Ponovili smo svi zajedno kako se voda u vrtiću i domaćinstvu može štedjeti te kojim cijevima dolazi voda do slavine, a kojim odlazi onečišćena voda

16.04.2024.

U suradnji Hrvatskih voda i Javne ustanove Parka prirode Papuk, 15. svibnja su održane edukativne radionice za učenike OŠ Dragutina Lermana u Brestovcu, posvećene zaštiti i očuvanju voda i vodotoka, kojih je oko 100 kilometara u parku prirode i pridruženim područjima ekološke mreže Natura 2000 HR2001329 Potoci oko Papuka. Područje Parka prirode predstavlja geološki najraznolikije područje u ovom dijelu Hrvatske, pa je park 2007. godine postao prvi geopark Hrvatske, član je Europske mreže geoparkova i UNESCOve svjetske mreže geoparkova.

U velikoj dvorani osnovne škole za pedesetak učenika prvih, drugih i trećih razreda i njihove učiteljice Maju Siluković, Gordanu Drabik, Dubravku Vulić i Ivanu Terman održane su edukativne prezentacije u cilju očuvanja voda koje doprinose bioraznolikosti šireg područja parka i čine važan segment geološke, povijesne i kulturne baštine kraja. Učenicima su predstavljene edukativne slikovnice Hrvatskih voda kroz avanture Hrvoja, koji je vođen perom autorice Marije Vizner djeci ispričao priče o zaštiti voda, klimatskim promjenama, onečišćenjima i očuvanju voda te podijelio savjete kako vodu mogu štedljivo i održivo svakodnevno upotrebljavati u domu i školi. Hrvoje je odmah osvojio dječja srca, pa su pažljivo pratili njegov put od barice do domaćinstva i uređaja za pročišćavanje otpadnih voda. Rasprava o pojedinim pitanjima, odgovori i ponavljanje naučenog kroz igru s Hrvojem, učenike je ponukalo da odmah prelistaju primjerke slikovnica koje su dobili na poklon.

18.05.2023.

U suradnji s Vodovodom Hrvatsko Primorje – južni ogranak d.o.o., Hrvatske vode su 5. travnja 2023. održale edukativnu radionicu s prezentacijom slikovnica za učenike četvrtih razreda OŠ S. S. Kranjčevića iz Senja, na lokaciji uređaja za kondicioniranje i pripremu vode za piće Hrmotine.

Na lokaciju uređaja Hrmotine, koja pruža panoramski pogled na podvelebitsko primorje, u jutarnjim satima iz OŠ S. S Kranjčević došli su učenici četvrtih razreda s učiteljicama Antonijom Krmpotić i Brankom Zrinski željni vidjeti od kuda dolazi pitka voda u područje grada Senja i okolice, poznat po buri koja je prethodnih dana svojom orkanskom snagom opravdala nadaleko poznati naziv „senjska bura“. Na uređaju su ih dočekale voditeljica zahvaćanja, crpljenja i prerade Martina Galić Rukavina ing. biol. i kontrolor kvalitete vode Radmila Romčević, ing. kem. tehn., koje su ih upoznale s dijelovima uređaja i procesom pročišćavanja vode te kemijskim i biološkim analizama vode. Učenici su s velikim zanimanjem pratili prikaz opreme uređaja koji pročišćava zahvaćenu vodu iz sustava HE Senj na kraju tlačnog tunela Gusić polje – Hrmotine, a čije je porijeklo voda iz krških rijeka Gacke i Like. Posebno im je zanimljivo bilo vidjeti mali zidni model pješčanog filtera i pročišćavanje vode kroz različite granulacije i vrste materijala (kvarca i hidroantracita), a koji prikazuje proces koji se odvija u pet velika čelična filtera, koji izgledaju poput silosa. Vidjeli su i filtersko polje s velikim „bocama“ koje provode membransku ultrafiltraciju, kao i boce s plinovitim klorom kojim se obavlja dezinfekcija, koja se po potrebi vrši i posebnim uređajem za UV obradu vode. Laboratorijske analize kemijskih i bioloških parametara vode kojima se provjerava zdravstvena ispravnost vode i uspješnost dezinfekcije, ponukalo je učenike da zavire pod mikroskope, u inkubatore, UV lampe, prebroje uzgojene bakterije na agar podlozi te prate kemijsku analizu vode titracijom

11.04.2023.

Zadovoljstvo nam je objaviti rezultate ovogodišnjeg natječaja Hrvatskih voda „Hrvoje iz zavičaja – očuvanje voda i običaja!“ namijenjen učiteljima hrvatske nastave u inozemstvu povodom Svjetskog dana voda 2023., koji je organiziran u suradnji s Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstvom znanosti i obrazovanja i Središnjim državnim uredom za Hrvate izvan Republike Hrvatske. Nastavak je to istoimenog projekta, kojim su u 2022. godini  u 22 države svijeta za učitelje hrvatske nastave dostavljeni kompleti edukativnih slikovnica Hrvatskih voda. Projekt je u kategoriji UN-ovog 6. cilja: Čista voda i higijenski uvjeti dobio i prestižnu nagradu National Geographica – Žuti okvir 2022.

Na natječaj je pristiglo ukupno 26 prijava učitelja i koordinatora s ukupno 144 rada u kategorijama: Likovni radovi (91). Literarni radovi (5) i Kombinirani likovno-literarni radovi (48) u čiju izradu i edukaciju su bili uključena 443 učenika.   

Povjerenstvo u sastavu članova Hrvatskih voda, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstva znanosti i obrazovanja i Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske je 15. ožujka 2023. godine pregledalo radove i izabralo najbolje iz mnoštva zanimljivih i edukativnih crteža, razglednica, kalendara, eseja, pjesmica, slikovnica, projekata, likovnih poruka i stripova. Pri izboru radova članovi Povjerenstva su razmatrali i ocjenjivali jedinstvenost projekta, inovativnost, uloženi trud, glavnu poruku i cilj projekta, uspješnost edukacije i podizanja svijesti o očuvanju voda, uključenost učenika, kao i druge elemente važne za ukupni edukativni dojam projekta i njegov utjecaj na podizanje svijesti učenika.

Povjerenstvo je izabralo sljedeće radove kao dobitnike nagrada prema kategorijama:

 

DOBITNICI NAGRADE U KATEGORIJI LIKOVNI RADOVI:

1. MJESTO – Rad učenice Magdalene Bartol „Oko“; Wiesengrundschule, Nürnberg, Njemačka; učiteljica Mandica Jurišić

2. MJESTO – Rad učenice Martine Juričević; Hrvatska dopunska škola Salzburg, Austrija; Mirjana Kukavica nastavnica hrvatskog jezika

3. MJESTO – Rad učenice Ine Butorac „I moja kaplja pomaže ga tkati“, Dr. Max-Josef-Metzger-Schule, Meltingen, Njemačka; Petra Vodarić, mag. educ. philol. croat.

 

DOBITNIK NAGRADE U KATEGORIJI LITERARNI RADOVI:

  1. MJESTO – Rad učenika Marka Venkataramana, pjesma-akrostih, Dopunska hrvatska škola u Londonu, Velika Britanija; Marija Potiha, uč. raz. nast. i Ljiljana Bilbija, prof. hrv. jez. i književ.

 

DOBITNICI NAGRADE U KATEGORIJI KOMBINACIJA LITERARNOG I LIKOVNOG RADA:

1. MJESTO -  Rad učenice Karle Cigarčić „Imamo vremena“, Hrvatska nastava u inozemstvu - Koordinacija Hamburg, Njemačka; Martina Bertić Rončević, mag. edu. hrvatskog i engleskog jezika i književnosti

2. MJESTO – Rad učenice Adriane „Jadransko more, otoci“, Hrvatska nastava u inozemstvu - Koordinacija Mannheim, Njemačka; Anamarija Galić, mag. edu. hrvatskog jezika i književnosti

3. MJESTO – Rad učenice Petre Šandrk „Razglednica iz Regensburga – Dunav nas veže!“, Pestalozzi Grundschule, Regensburg, Njemačka; Ana Jujnović, magistra primarnog obrazovanja

 

Povjerenstvo je donijelo odluku o dodjeli nagrade za prijave i učeničke radove koje su se posebno istaknuli svojom kreativnošću, kompleksnošću izrade, najoriginalnijim prenošenjem poruka Svjetskog dana voda 2023. te raznovrsnosti aspekta i formi u izričaju tema o vodi uz osobiti talent učenika. Dodijeljene su sljedeće posebne nagrade izvan kategorija natječaja:

DOBITNIK NAGRADE ZA UKUPNO NAJUSPJEŠNIJU PRIJAVU/ŠKOLU S LIKOVNIM IZRIČAJEM UČENIKA:

  1. Eugen Bolz Gymnasium, Rottenburg am Neckar, Njemačka; Igor Čorkalo, prof. povijesti – nagrada za ukupno najbolju prijavu i sve prijavljene radove (tri rada: Maja i Daria Vidak, Luka Bikić) koji su se istaknuli izvedbom u raznim tehnikama i temama o očuvanju i zaštiti voda

 

DOBITNIK NAGRADE ZA NAJORGINALNIJI PROJEKT:

  1. Slikovnica „Budimo svi kao Hrvoje“, grupni rad učenika: Lovro Premužić iz Gemeinschaftsschule, Wangen te Franka i Marija Premužić iz Berger Höhe Schule, Wangen, Njemačka; Tonka Galić Hrkać, diplomirani učitelj – nagrada za originalnu ideju sadržaja u likovnom i literarnom izričaju te prijenosu poruka Svjetskog dana voda 2023.

 

Zahvaljujemo svim sudionicima natječaja koji su u vrlo kratkom vremenu i specifičnim uvjetima odvijanja nastave u inozemstvu uspjeli održati edukativne uvodne radionice s učenicima, a koje su prethodile izradi maštovitih i lijepih dječjih radova. Prema riječima učitelja i učenika, natječaj je potaknuo njihova promišljanja o vodi, njezinoj štednji i očuvanju te je tako podigao svijest učenika o važnosti voda za život, razvio je međusobnu suradnju institucija u RH i izvan domovine te pridonio očuvanju hrvatske tradicije i jezika.

Hrvatske vode će dobitnike natječaja nagraditi bogatim istraživačkim i edukativnim kompletima, koje će učenici moći koristiti u nastavi. Nagrađeni i ostali radovi predstavit će se javnosti u izložbenom prostoru Hrvatskih voda, Ulica grada Vukovara 220, Zagreb na svečanom obilježavanju Svjetskog dana voda 22. ožujka 2023. godine.

Čestitamo svim dobitnicima nagrada! Svim sudionicima natječaja čestitamo Svjetski dan voda 2023. te se veselimo daljnjoj suradnji i projektima!

 

PRILOG – UŽI IZBOR RADOVA

Nakon pregleda svih radova komisija je izabrala radove u NAJUŽI IZBOR prema kategorijama kako slijedi:

(Napominjemo kako radovi nisu poredani prema rangiranom mjestu, već samo kao radovi koji su ušli u najuži izbor)

  1. ODABIR U KATEGORIJI –LIKOVNI RADOVI:

    1. Rad/šifra učenika: JM 2468; Hrvatska dopunska škola Salzburg; Mirjana Kukavica nastavnica hrvatskog jezika
    2. Rad/šifra: MASLINA123, Hrvatska nastava u inozemstvu - Koordinacija Ulm, Hana Hafner, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti
    3. Rad/šifra: Bogatstvo Jadranskog mora / 111222; Hrvatska nastava u inozemstvu, Koordinacija Ulm, Kristina Klarić, učiteljica razredne nastave, koordinatorica Koordinacije
    4. Rad/šifra: „I moja kaplja pomaže ga tkati“ / SLaP5; Hrvatska nastava u inozemstvu – Bavarska; Petra Vodarić, mag. educ. philol. croat.
    5. Radovi/šifre: „Čaša“ / MAJA15; „klobuk“ / LUKA.44; „Poseidon“ / DARIA17, Eugen Bolz Gymnasium, Rottenburg am Neckar, Igor Čorkalo, prof. povijesti
    6. rad i 3. rad; Hrvatska nastava u inozemstvu- Koordinacija Hessen, Nina Pavić Colić, prof. hrv. jez. i knjiž.
    7. Rad/šifra: Današnja realnost / PERKI; Kirshnerschule, Feankfurt am Main, Zrinka Vlašić, učiteljica razredne nastave
    8. Rad/šifra: Savjet ljudima / GANIK, Losseschule, Kassel, Zrinka Vlašić, učiteljica razredne nastave
    9. Rad/šifra: Misli jedne kapi / BUDHA Liesel-Oestreicher-Schule, Frankfurt am Main, Zrinka Vlašić, učiteljica razredne nastave
    10. Rad/šifra: „Oko“ / 1NM5B2; Hrvatska nastava u inozemstvu- Koordinacija Bavarska; učiteljica Mandica Jurišić
    11. Rad/šifra: Štednja vode / PM1307, Hrvatska nastava u inozemstvu Njemačka- Koordinacija Hessen, Ivana Stjepić, magistra primarnog obrazovanja
    12. Rad/šifra: Valovi / Valovi, Hrvatska nastava u inozemstvu Njemačka- Koordinacija Hessen, Ivana Stjepić, magistra primarnog obrazovanja
  2. ODABIR U KATEGORIJI –LITERARNI RADOVI:

    1. Rad/šifra: pjesma-akrostih, učenik Marko Venkataraman, Dopunska hrvatska škola u Londonu, Marija Potiha, uč. raz. nast. i Ljiljana Bilbija, prof. hv.jez. i književ.
    2. Rad/šifra: pjesma o vodi „Važnost vode“, Hrvatska nastava u inozemstvu  Koordinacija Mannheim, Anamarija Galić, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti
    3. Rad/šifra:Rad br.7 / Esej o vodi, Hrvatska nastava u Ulm-Aalen - Heidenheim - Ellwangen, Ivona Barun Tomaić, mag.prim.educ.
  3. ODABIR U KATEGORIJI –KOMBINACIJA LITERARNOG I LIKOVNOG RADA:

    1. Rad/šifra: Slikovnica „Budimo svi kao Hrvoje“ / (0204FRP/1512LOP/1602MAP), grupni rad učenika nastavnog mjesta Wangen, Tonka Galić Hrkać, diplomirani učitelj
    2. Rad/šifra: razglednica s pozdravom (Marko Dumić), Dopunska hrvatska škola u Londonu, Marija Potiha, uč. raz. nast. i Ljiljana Bilbija, prof. hv.jez. i književ.
    3. Rad/šifra: Ubrzaj promjene / OSIJEK728, Hrvatska nastava u inozemstvu - Koordinacija Ulm (Nersingen), Hana Hafner, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti
    4. Rad/šifra: Legenda o nastanku / duga5, Hrvatska nastava u inozemstvu – Bavarska; Petra Vodarić, mag. educ. philol. croat.
    5. Rad/šifra: „Jadransko more, otoci“, Hrvatska nastava u inozemstvu, Koordinacija Mannheim, Anamarija Galić, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti
    6. Rad/šifra: Spasimo ribice! / LAMAKO, Liesel Oestreicher schule, Frankfurt am Main, Valentina Jarček, magistra primarnog obrazovanja
    7. Rad/šifra: Super Hrvoje / n7shlj, Mittelschule am Luitpoldpark Rosenheim, Martina Jandri, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti
    8. Rad/šifra: „Razglednica iz Regensburga – Dunav nas veže!“ / PS2REG, Hrvatska nastava u inozemstvu- Koordinacija Bavarska, Ana Jujnović, magistra primarnog obrazovanja
    9. Rad/šifra: grupni rad „Kornjača Hrvoje posjećuje dabra Noldusa“, Hrvatska dopunska škola u Norveškoj, Adela Kupres, mag. prim. educ.
    10. Rad/šifra: „Imamo vremena“ / KCIG11, Hrvatska nastava u inozemstvu - Koordinacija Hamburg, Martina Bertić Rončević, mag. edu. hrvatskog i engleskog jezika i književnosti
    11. Rad/šifra: Hrvoje uči o Dunavu / Albert Einstein 2.0, Centar Hrvatske nastave Baden Württemberg (Stuttgart), Ivona Barun Tomaić, mag.prim.educ.
    12. Rad/šifra: Drvo je važno za život / 8208MB, Hrvatska nastava u inozemstvu Njemačka- Koordinacija Hessen, Ivana Stjepić, magistra primarnog obrazovanja

 

Ovogodišnji natječaj odvijao se u specifičnim uvjetima sa štrajkom nastavnika i obustavom nastave početkom školske godine te pojavom korona virusa završetkom natječaja. Unatoč ovim okolnostima, zadovoljni smo brojem pristiglih radova i njihovom kvalitetom. Ovim putem pohvaljujemo svaki pristigli rad, trud i volju učenika, ali i ravnatelja, učitelja i mentora koji su usmjerili svoje učenike na kreativno izražavanje i razvijanje vještina koje će doprinijeti razumijevanju i usvajanju novih znanja. Poruke o prilagodbama na klimatske promjene, očuvanju voda i prirode prožele su sve radove, što je i bio jedan od glavnih zadataka i ciljeva ovog natječaja. Uz moto: „Važno je sudjelovati, ne pobijediti!“, nadamo se da su učenici i mentori uživali u provedbi svojih projekata, stekli i proširili svoja znanja o vodi i očuvanju prirode te dobili dodatni poticaj i ideje na koji način mogu vlastitim angažmanom doprinijeti zaštiti i održivom korištenju prirodnih resursa.

22.03.2023.