22.03.2023
Rezultati natječaja „Hrvoje iz zavičaja – očuvanje voda i običaja!“

Zadovoljstvo nam je objaviti rezultate ovogodišnjeg natječaja Hrvatskih voda „Hrvoje iz zavičaja – očuvanje voda i običaja!“ namijenjen učiteljima hrvatske nastave u inozemstvu povodom Svjetskog dana voda 2023., koji je organiziran u suradnji s Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstvom znanosti i obrazovanja i Središnjim državnim uredom za Hrvate izvan Republike Hrvatske. Nastavak je to istoimenog projekta, kojim su u 2022. godini  u 22 države svijeta za učitelje hrvatske nastave dostavljeni kompleti edukativnih slikovnica Hrvatskih voda. Projekt je u kategoriji UN-ovog 6. cilja: Čista voda i higijenski uvjeti dobio i prestižnu nagradu National Geographica – Žuti okvir 2022.

Na natječaj je pristiglo ukupno 26 prijava učitelja i koordinatora s ukupno 144 rada u kategorijama: Likovni radovi (91). Literarni radovi (5) i Kombinirani likovno-literarni radovi (48) u čiju izradu i edukaciju su bili uključena 443 učenika.   

Povjerenstvo u sastavu članova Hrvatskih voda, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstva znanosti i obrazovanja i Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske je 15. ožujka 2023. godine pregledalo radove i izabralo najbolje iz mnoštva zanimljivih i edukativnih crteža, razglednica, kalendara, eseja, pjesmica, slikovnica, projekata, likovnih poruka i stripova. Pri izboru radova članovi Povjerenstva su razmatrali i ocjenjivali jedinstvenost projekta, inovativnost, uloženi trud, glavnu poruku i cilj projekta, uspješnost edukacije i podizanja svijesti o očuvanju voda, uključenost učenika, kao i druge elemente važne za ukupni edukativni dojam projekta i njegov utjecaj na podizanje svijesti učenika.

Povjerenstvo je izabralo sljedeće radove kao dobitnike nagrada prema kategorijama:

 

DOBITNICI NAGRADE U KATEGORIJI LIKOVNI RADOVI:

1. MJESTO – Rad učenice Magdalene Bartol „Oko“; Wiesengrundschule, Nürnberg, Njemačka; učiteljica Mandica Jurišić

2. MJESTO – Rad učenice Martine Juričević; Hrvatska dopunska škola Salzburg, Austrija; Mirjana Kukavica nastavnica hrvatskog jezika

3. MJESTO – Rad učenice Ine Butorac „I moja kaplja pomaže ga tkati“, Dr. Max-Josef-Metzger-Schule, Meltingen, Njemačka; Petra Vodarić, mag. educ. philol. croat.

 

DOBITNIK NAGRADE U KATEGORIJI LITERARNI RADOVI:

  1. MJESTO – Rad učenika Marka Venkataramana, pjesma-akrostih, Dopunska hrvatska škola u Londonu, Velika Britanija; Marija Potiha, uč. raz. nast. i Ljiljana Bilbija, prof. hrv. jez. i književ.

 

DOBITNICI NAGRADE U KATEGORIJI KOMBINACIJA LITERARNOG I LIKOVNOG RADA:

1. MJESTO -  Rad učenice Karle Cigarčić „Imamo vremena“, Hrvatska nastava u inozemstvu - Koordinacija Hamburg, Njemačka; Martina Bertić Rončević, mag. edu. hrvatskog i engleskog jezika i književnosti

2. MJESTO – Rad učenice Adriane „Jadransko more, otoci“, Hrvatska nastava u inozemstvu - Koordinacija Mannheim, Njemačka; Anamarija Galić, mag. edu. hrvatskog jezika i književnosti

3. MJESTO – Rad učenice Petre Šandrk „Razglednica iz Regensburga – Dunav nas veže!“, Pestalozzi Grundschule, Regensburg, Njemačka; Ana Jujnović, magistra primarnog obrazovanja

 

Povjerenstvo je donijelo odluku o dodjeli nagrade za prijave i učeničke radove koje su se posebno istaknuli svojom kreativnošću, kompleksnošću izrade, najoriginalnijim prenošenjem poruka Svjetskog dana voda 2023. te raznovrsnosti aspekta i formi u izričaju tema o vodi uz osobiti talent učenika. Dodijeljene su sljedeće posebne nagrade izvan kategorija natječaja:

DOBITNIK NAGRADE ZA UKUPNO NAJUSPJEŠNIJU PRIJAVU/ŠKOLU S LIKOVNIM IZRIČAJEM UČENIKA:

  1. Eugen Bolz Gymnasium, Rottenburg am Neckar, Njemačka; Igor Čorkalo, prof. povijesti – nagrada za ukupno najbolju prijavu i sve prijavljene radove (tri rada: Maja i Daria Vidak, Luka Bikić) koji su se istaknuli izvedbom u raznim tehnikama i temama o očuvanju i zaštiti voda

 

DOBITNIK NAGRADE ZA NAJORGINALNIJI PROJEKT:

  1. Slikovnica „Budimo svi kao Hrvoje“, grupni rad učenika: Lovro Premužić iz Gemeinschaftsschule, Wangen te Franka i Marija Premužić iz Berger Höhe Schule, Wangen, Njemačka; Tonka Galić Hrkać, diplomirani učitelj – nagrada za originalnu ideju sadržaja u likovnom i literarnom izričaju te prijenosu poruka Svjetskog dana voda 2023.

 

Zahvaljujemo svim sudionicima natječaja koji su u vrlo kratkom vremenu i specifičnim uvjetima odvijanja nastave u inozemstvu uspjeli održati edukativne uvodne radionice s učenicima, a koje su prethodile izradi maštovitih i lijepih dječjih radova. Prema riječima učitelja i učenika, natječaj je potaknuo njihova promišljanja o vodi, njezinoj štednji i očuvanju te je tako podigao svijest učenika o važnosti voda za život, razvio je međusobnu suradnju institucija u RH i izvan domovine te pridonio očuvanju hrvatske tradicije i jezika.

Hrvatske vode će dobitnike natječaja nagraditi bogatim istraživačkim i edukativnim kompletima, koje će učenici moći koristiti u nastavi. Nagrađeni i ostali radovi predstavit će se javnosti u izložbenom prostoru Hrvatskih voda, Ulica grada Vukovara 220, Zagreb na svečanom obilježavanju Svjetskog dana voda 22. ožujka 2023. godine.

Čestitamo svim dobitnicima nagrada! Svim sudionicima natječaja čestitamo Svjetski dan voda 2023. te se veselimo daljnjoj suradnji i projektima!

 

PRILOG – UŽI IZBOR RADOVA

Nakon pregleda svih radova komisija je izabrala radove u NAJUŽI IZBOR prema kategorijama kako slijedi:

(Napominjemo kako radovi nisu poredani prema rangiranom mjestu, već samo kao radovi koji su ušli u najuži izbor)

  1. ODABIR U KATEGORIJI –LIKOVNI RADOVI:

    1. Rad/šifra učenika: JM 2468; Hrvatska dopunska škola Salzburg; Mirjana Kukavica nastavnica hrvatskog jezika
    2. Rad/šifra: MASLINA123, Hrvatska nastava u inozemstvu - Koordinacija Ulm, Hana Hafner, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti
    3. Rad/šifra: Bogatstvo Jadranskog mora / 111222; Hrvatska nastava u inozemstvu, Koordinacija Ulm, Kristina Klarić, učiteljica razredne nastave, koordinatorica Koordinacije
    4. Rad/šifra: „I moja kaplja pomaže ga tkati“ / SLaP5; Hrvatska nastava u inozemstvu – Bavarska; Petra Vodarić, mag. educ. philol. croat.
    5. Radovi/šifre: „Čaša“ / MAJA15; „klobuk“ / LUKA.44; „Poseidon“ / DARIA17, Eugen Bolz Gymnasium, Rottenburg am Neckar, Igor Čorkalo, prof. povijesti
    6. rad i 3. rad; Hrvatska nastava u inozemstvu- Koordinacija Hessen, Nina Pavić Colić, prof. hrv. jez. i knjiž.
    7. Rad/šifra: Današnja realnost / PERKI; Kirshnerschule, Feankfurt am Main, Zrinka Vlašić, učiteljica razredne nastave
    8. Rad/šifra: Savjet ljudima / GANIK, Losseschule, Kassel, Zrinka Vlašić, učiteljica razredne nastave
    9. Rad/šifra: Misli jedne kapi / BUDHA Liesel-Oestreicher-Schule, Frankfurt am Main, Zrinka Vlašić, učiteljica razredne nastave
    10. Rad/šifra: „Oko“ / 1NM5B2; Hrvatska nastava u inozemstvu- Koordinacija Bavarska; učiteljica Mandica Jurišić
    11. Rad/šifra: Štednja vode / PM1307, Hrvatska nastava u inozemstvu Njemačka- Koordinacija Hessen, Ivana Stjepić, magistra primarnog obrazovanja
    12. Rad/šifra: Valovi / Valovi, Hrvatska nastava u inozemstvu Njemačka- Koordinacija Hessen, Ivana Stjepić, magistra primarnog obrazovanja
  2. ODABIR U KATEGORIJI –LITERARNI RADOVI:

    1. Rad/šifra: pjesma-akrostih, učenik Marko Venkataraman, Dopunska hrvatska škola u Londonu, Marija Potiha, uč. raz. nast. i Ljiljana Bilbija, prof. hv.jez. i književ.
    2. Rad/šifra: pjesma o vodi „Važnost vode“, Hrvatska nastava u inozemstvu  Koordinacija Mannheim, Anamarija Galić, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti
    3. Rad/šifra:Rad br.7 / Esej o vodi, Hrvatska nastava u Ulm-Aalen - Heidenheim - Ellwangen, Ivona Barun Tomaić, mag.prim.educ.
  3. ODABIR U KATEGORIJI –KOMBINACIJA LITERARNOG I LIKOVNOG RADA:

    1. Rad/šifra: Slikovnica „Budimo svi kao Hrvoje“ / (0204FRP/1512LOP/1602MAP), grupni rad učenika nastavnog mjesta Wangen, Tonka Galić Hrkać, diplomirani učitelj
    2. Rad/šifra: razglednica s pozdravom (Marko Dumić), Dopunska hrvatska škola u Londonu, Marija Potiha, uč. raz. nast. i Ljiljana Bilbija, prof. hv.jez. i književ.
    3. Rad/šifra: Ubrzaj promjene / OSIJEK728, Hrvatska nastava u inozemstvu - Koordinacija Ulm (Nersingen), Hana Hafner, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti
    4. Rad/šifra: Legenda o nastanku / duga5, Hrvatska nastava u inozemstvu – Bavarska; Petra Vodarić, mag. educ. philol. croat.
    5. Rad/šifra: „Jadransko more, otoci“, Hrvatska nastava u inozemstvu, Koordinacija Mannheim, Anamarija Galić, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti
    6. Rad/šifra: Spasimo ribice! / LAMAKO, Liesel Oestreicher schule, Frankfurt am Main, Valentina Jarček, magistra primarnog obrazovanja
    7. Rad/šifra: Super Hrvoje / n7shlj, Mittelschule am Luitpoldpark Rosenheim, Martina Jandri, magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti
    8. Rad/šifra: „Razglednica iz Regensburga – Dunav nas veže!“ / PS2REG, Hrvatska nastava u inozemstvu- Koordinacija Bavarska, Ana Jujnović, magistra primarnog obrazovanja
    9. Rad/šifra: grupni rad „Kornjača Hrvoje posjećuje dabra Noldusa“, Hrvatska dopunska škola u Norveškoj, Adela Kupres, mag. prim. educ.
    10. Rad/šifra: „Imamo vremena“ / KCIG11, Hrvatska nastava u inozemstvu - Koordinacija Hamburg, Martina Bertić Rončević, mag. edu. hrvatskog i engleskog jezika i književnosti
    11. Rad/šifra: Hrvoje uči o Dunavu / Albert Einstein 2.0, Centar Hrvatske nastave Baden Württemberg (Stuttgart), Ivona Barun Tomaić, mag.prim.educ.
    12. Rad/šifra: Drvo je važno za život / 8208MB, Hrvatska nastava u inozemstvu Njemačka- Koordinacija Hessen, Ivana Stjepić, magistra primarnog obrazovanja

 

Ovogodišnji natječaj odvijao se u specifičnim uvjetima sa štrajkom nastavnika i obustavom nastave početkom školske godine te pojavom korona virusa završetkom natječaja. Unatoč ovim okolnostima, zadovoljni smo brojem pristiglih radova i njihovom kvalitetom. Ovim putem pohvaljujemo svaki pristigli rad, trud i volju učenika, ali i ravnatelja, učitelja i mentora koji su usmjerili svoje učenike na kreativno izražavanje i razvijanje vještina koje će doprinijeti razumijevanju i usvajanju novih znanja. Poruke o prilagodbama na klimatske promjene, očuvanju voda i prirode prožele su sve radove, što je i bio jedan od glavnih zadataka i ciljeva ovog natječaja. Uz moto: „Važno je sudjelovati, ne pobijediti!“, nadamo se da su učenici i mentori uživali u provedbi svojih projekata, stekli i proširili svoja znanja o vodi i očuvanju prirode te dobili dodatni poticaj i ideje na koji način mogu vlastitim angažmanom doprinijeti zaštiti i održivom korištenju prirodnih resursa.