26.02.2015
Hrvatske vode i Carpe Diem

Hrvatske vode, u suradnji sa Hrvatskom udrugom za odnose s javnošću, organizirale su prvi ovogodišnji Carpe Diem koji se je održao u utorak, 24. veljače 2015. godine u poslovnoj zgradi Hrvatskih voda.

Okupljene je u ime domaćina pozdravio generalni direktor Hrvatskih voda, Ivica Plišić te je okupljenima pokušao približiti široki djelokrug rada i aktivnosti koje provode Hrvatske vode. U ime Hrvatske udruge za odnose javnošću nazočne je pozdravila predsjednica Aleksandra Kolarić te se zahvalila članovima na odazivu, ali i Hrvatskim vodama na gostoprimstvu.

U uvodnom obraćanju, generalni direktor Hrvatskih voda, napomenuo je da je malo onih koji poznaju rad Hrvatskih voda jer Hrvatske vode bave se zaštitom voda, obranom od poplava, nizom poslova vezanih uz korištenja voda bilo da su to rijeke, potoci, poslovima oko pročistača, ali i zaštitom od onečišćenja. „Svake godine, pored ostalih planova, donose se strateški i akcijski kratkoročni planovi temeljem kojih se utvrđuju prioriteti. Već sada radi se na 100-tinjak različitih projekata, uglavnom preko komunalnih poduzeća, a predviđeno je ukupno ulaganje od oko 250 milijuna eura. Očekuju da će samo iz strukturnih fondova povući sredstva od oko 150 do 180 milijuna eura“ – istaknuo je Plišić.

Uslijedila je prezentacija Službe za odnose s javnošću Hrvatskih voda na temu kriznog komuniciranja u situacijama prirodnih nepogoda – poplave 2014. godine.  Putem navedene prezentacije predstavljeni su izazovi sa kojima se je Služba za odnose s javnošću susretala, a tijekom cijele 2014. godine, obzirom na zabilježene povijesne maksimume vodostaja. Ova prirodna katastrofa iziskivala je detaljno planirano krizno komuniciranje s jasnim zadacima i davanjem točnih informacija, koordiniranu akciju te davanje informacija i izjava na pogođenom terenu.  Iako se nastojalo pravovremeno i jasno komunicirati s medijima, a time i s javnošću, bilo je određenih problema sa kojima se susrećete kada pravovaljana i pravodobna komunikacija iziskuje hitnost. Važno je istaknuti da se u jednoj takvoj kriznoj situaciji, u ovom slučaju, prirodna nepogoda, mora voditi briga o etičnom izvještavanju. Također, vrlo je važno napomenuti da je tijekom ovakvih kriznih situacija bitno posjedovati vještinu pisanja i prenošenja informacija, sposobnost izražavanja, stručnost planiranja te sposobnost rješavanja problema - i sve to pod pritiskom koji ovakve situacije nose. Ovakvi primjeri  su izazovi u kriznom komuniciranju.

Nakon održane prezentacije uslijedio je posjet glavnomu Centru za obranu od poplava. Centar prati vremenske prognoze Slovenije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine te na temelju dobivenih informacija predviđa poraste vodostaja hrvatskih rijeka. Detaljnim izvješćima predviđa se i proglašuje određene mjere obrane od poplave. Vrlo je važno imati meteorološku sliku, ali i dobre službe koje temeljem dojava s terena koordiniraju sve ostale službe. S načinom rada Centra  prisutne je upoznao Zoran Čavlović, voditelj obrane od poplava za srednju i donju Savu.

U neformalnom ozračju nastavilo se sa  izmjenjivanjem iskustva stručne javnosti, odnosno svih okupljenih kolega koji se bave odnosima s javnošću i komunikacijom u državnim, javnim i privatnim tvrtkama i ustanovama.