Hrvatske vode
 

Osvježenje iz čaše: S dolaskom visokih temperatura treba piti puno tekućine

Promjenjiva naoblaka, povremena kiša i pljuskovi odgodile su onaj pravi doživljaj ljeta.
Klimatološke organizacije utvrdile su kako je posljednjih pet godina ujedno i pet najtoplijih ikada izmjerenih. Ove godine prvi kvartal širom svijeta bio je treći najtopliji u 140 godina mjerenja.
Polako, ali sigurno stižu vrućine. Zadnjih dana konačno imamo osjećaj kako je stiglo pravo ljeto, a temperature su oko 25 stupnjeva i više, a sada nam stižu još više temperature.
Prema prognozi DHMZ-a, već sutra nas očekuje pretežno sunčano te vrlo toplo, a temperatura će se podići i do 30 stupnjeva Celzijevih.
S dolaskom ljetnih temperatura svakodnevno slušamo kako treba piti dovoljno tekućine, to je obično voda, ali ima i drugih pića koja vas mogu osvježiti. Pokušajte odoliti slatkim sokovima i gaziranim napitcima te si osvježavajuću tekućinu pripremite sami.
Znanost je pokazala kako na konzumaciji vode ne treba štedjeti, dapače, pijte je dosta, posebice pri ovim visokim ljetnim temperaturama koje prijete tjelesnoj dehidraciji, padu tlaka, srčanim smetnjama, kolabiranjima. No poslušajte i riječi znanosti koja daje naputke kada vodu uistinu trebate popiti, i u kolikim preporučljivim količinama.
1.     Čim ustanete popijte dvije čaše mlake vode kako bi aktivirali metabolizam, i na rad potaknuli unutrašnje organe
2.     Pola sata prije ručka ili večere popijte dvije čaše vode kako bi pospješili probavljanje hrane
3.     Prije tuširanja popijte čašu vode kako bi izbjegli nagle promjene u tlaku
4.     Čašu vode svakako popijte prije odlaska na spavanje jer time, kaže znanost, tijelu pomažete u sprečavanju srčanog ili moždanog udara.
Voda je najvažnija vitalna tvar u organizmu, ona otapa hranjive tvari i raznosi ih do najudaljenijih stanica u tijelu. Taj kemijski spoj dva atoma vodika i jednog atoma kisika (H2O) jedan je od osnovnih uvjeta života - za normalno funkcioniranje organizma svakoga dana trebamo popiti oko 0,03 litre po kilogramu tjelesne težine (za osobu tešku 80 kilograma to su 2,4 litre vode dnevno).
Od te količine litru dobivamo hranom, a 1,5 litru trebamo uzeti kao piće. Tek kada u danu popijemo dvije litre vode, osiguravamo zalihu za slučaj veće potrebe, primjerice ljeti, za teškog tjelesnog rada, tjelovježbe ili vrućice.
Tijekom ljetnih mjeseci uslijed visokih temperatura dolazi do jačeg izlučivanja vode iz organizma, pa je i potreba za pijenjem tekućine povećana. Izgubljenu tekućinu najbolje je nadoknaditi pijenjem vode ili biljnih čajeva.
Popijete li pola litre vode prije svakog jela, nakon 12 tjedana bit ćete lakši barem za 1,3 kilograma, kažu neka istraživanja.
Znanstvenici iz Velike Britanije tvrde da ova jednostavna navika može biti iznimno korisna ne samo za mršavljenje nego i za poboljšanje zdravlja općenito.
Ne zaboravite: Pijte vodu i prije nego što ožednite, pijte je u malim količinama, ali tijekom cijelog dana.